Cajsa Cedergren

-1kg

Publicerad 2017-01-25 07:13:13 i Min vardag,

Visst blev man nöjd när vågen i morse visade 64,5! Lite träning och mindre kolhydrater verkar funka för mig. Hoppas detta går sakta men säkert nu. Vill inte hetsdroppa i vikt alls. Vill ju få lite mer muskler samtidigt som mina höfter framhävs mer än handtagen.


Den största anledningen till att jag vill gå ner i vikt är på grund av passformen på byxor och jeans. Eftersom min rumpa är väldigt liten och kärlekshandtagen så stora i jämförelse med höfterna gör att min nedre del av kroppen får en V form.. Mina byxor åker ALLTID ner och då jag drar upp dom så ofta och högt, oavsett om byxorna är höga eller ej, så töjer dom ut sig i rumpan och blir slappa. Då ser det istället ut som att jag har en blöja på mig.

Det är säkert inte bara jag som har detta "problem" men så är det i dag. Och så länge jag inte vill sätta på mig hängslen så får jag helt enkelt göra det på det här sättet.
Varför just hängslen är för att skärp inte heller räcker eller sitter alldeles för hårt för min smak om kläderna skall sitta på plats. Maghullet trycks ihop och kan ibland nypa i både sidorna och fram på magen. Nä usch, hoppas att detta fungerar istället.

Det är inte det att jag inte är nöjd med min kropp men samtidigt vill jag ändra lite på den när jag kan och utan några som helst ingrepp/operationer. Dessutom är mitt nya sundare liv bra för min kropp i framtiden då jag känner mig starkare redan nu i rygg och mage. Någon träning efter Léon föddes har inte blivit av och det märkes på magmusklerna.

Ovan är exempel på frukost. Två Wasa havre knäckemackor med lite smör, ost och gurka. Till det äter jag en frukt om det inte räcker med knäckemackor och dricker alltid en kopp te 🙏🏼😊 så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela