Cajsa Cedergren

Astrid Lindgrens närakut

Publicerad 2015-04-30 08:51:31 i Min vardag,

Igår kl 16.11 fick jag ett samtal från Ellies förskola där dom säger att Ellie har ramlat från en pall/bänk och slagit i huvudet och fått en jättebula i pannan. Hypokondrisk och hönsmammig som jag är får jag smått panik och då underbara kollegan Frida överhörde samtalet så sa hon direkt "jag skjutsar dig". Så himla snällt!

Så det bar iväg och ca 1h senare var jag på plats på förskolan och möttes av en smått omtumlad liten Ellie som satt i knät på en i förskolepersonalen och lekte stillsamt med tårar kvar i ögonvrån.

Efter att vi kommit hem bestämde jag mig för att ringa 1177 för att höra vad dom hade att säga. Samtalet slutade med att vi borde åka in och kolla upp bulan ifall det kunde ha medfört hjärnskakning eller skallfraktur. Sagt och gjort meddelade jag Mario direkt så han hann komma in genom dörren och sedan vända.

Men efter några timmar på Astrid Lindgrens närakut så fick vi svar av en underbart bra barnläkare att hon var oskadd. En bula är det och ont gjorde det men inga större skador. Så då fick vi åka hem och sova. 
Ja vad ska man säga. Jag fick i alla fall sova gott utan att vara orolig och redan igår kväll hade bulan lagt sig lite. Vilken lättnad!

Såhär såg hon ut igår. Stackars liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela