Cajsa Cedergren

Kompismys

Publicerad 2016-07-06 23:16:46 i Min vardag, Mina gröna fingrar,

Léon och jag tog den dagliga morgonpromenaden innan vi träffade Atousa, Roberta och lilla Michaela. Hängde med dom några timmar innan vi gick till odlingslotten och fixade lite som inte hans med igår. Det visade sig att det spridits bladmögel bland potatisen så jag var tvungen att klippa bort all blasten till potatisen. Ser så tråkigt ut nu!
Som tur är kan potatisen ligga kvar i marken lite till så jag slipper ju gräva upp allt just nu. Tack och lov för det. Annars hade vi antagligen behövt bo bland potatisar.

Grenarna till vinbärsbusken var så väldigt tunga på grund av alla bären så jag plockade två stycken 1,5L byttor fulla. Det hjälpte dock väldigt lite. Allt jag plockade var kanske bara från 1/8 av hela busken. Måste dit och plocka mer snart med andra ord ☝🏼️

Gav bort en utav byttorna till lärarna på förskolan. Hoppas dom gillar dom. Blir nog att göra vinbärsgelé. Pratade med farmor i telefonen och hon lät väldigt uppspelt över att jag hade så mycket vinbär. Får nog ta med mig en bytta full med bär till henne när vi åker till Örebro nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela