Cajsa Cedergren

Ett inlägg i veckan?

Publicerad 2016-08-12 23:13:09 i Min vardag,

Eftersom jag är alldeles för mosig i skallen och trött så borde jag kanske försöka ge upp med att få upp ett inlägg om dagen här på bloggen...?
Eller så gör jag som jag alltid gjort, lägger upp när jag har tid och lust.

Denna vecka har varit fartfylld..? Eller vad ska man kalla den. Ja det får ni väl avgöra själva.

Började veckan med att både Ellie och Mario var tillbaka på förskola och jobb. Sedan på tisdagen (Ellies lediga dag) var vi upp till centrum och lekte lite i en lekhörna innan grannpojken (+mamman såklart) mötte upp oss och bjöd sedan med Ellie på bio. Och det är klart hon ville följa med. Så hon fick för första gången följa med en kompis själv och gick på bio för första gången vilket hade gått jättebra!

Sen på onsdagen så hände en mindre trevlig grej efter att jag hämtat Ellie på förskolan. En medelåldersman hotade att slå in skallen på mig efter att jag sagt pt honom att gå hem om han inte kan vara trevlig. Anledningen till att jag sa till honom var för att han stod och skrek på en familj med utländsk bakgrund "Att sådana som ni får överleva, det fattar jag inte" och "Fy fan, jag ska äta upp era förbannade hund också".
Polisanmälan gjordes i torsdags och idag lämnade jag in bevismaterial och i formation om vittnen till händelsen. Bevismaterialet var då ett videoklipp på detta. Jag var smart nog att filma. Men tror inte att det kommer bli någon utredning om detta tyvärr. Hemskt! För jag stod där med båda barnen och han kom så nära mig att jag kände hans vidriga andedräkt.

Nog om det nu, hoppas att det blir en utredning men tror egentligen inte det eftersom jag inte hade något namn på honom...
Efter en lunch med Mario i stan så fick det bli en tur förbi en vän för att hjälpa henne få ordning på sin garderob, haha hoppas att den är någorlunda bättre nu efter min hjälpande hand.

Ikväll fick jag ett ryck och rensade i barnens garderober också? Blev två påsar med kläder som ska ner i källaren samtidigt som vi ska se vilka varmare kläder barnen skall ha som skall upp i garderoberna.
Älskar verkligen att rensa, speciellt när man får en hjälpande hand från Ellie som gärna provar kläderna. Converse, vantar som gammelfarmor gjort och en mössa som mormor har gjort ser ni här. Allt passar så det får stanna i garderoben 👍🏼

Nu ska jag försöka varva ner efter att ha tagit en långdusch, rakat benen och färgat ögonbrynen (som dock blev lite väl mörka) men så är det nu och det lägger sig snart. Godnatt kära läsare 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela