Cajsa Cedergren

Odlingssäsongen har börjat

Publicerad 2016-04-30 15:58:01 i Mina gröna fingrar,

Jag bestämde mig för att sätta potatis idag, så det gjorde jag. Hoppas nu att det inte frysertill i backen och att dom växer fort nu så det finns potatis i sommar. Fick fina sättpotatisar från storasyster, samma sort som dom satte förra året och som gav rikligt med potatis från varje planta. 
Satte även ut min sallad som jag försådde i äggskal och dessa var ju bara att stoppa ner i backen så var det klart. Himla smidigt det där.
Rädisorna har kommit upp också, får se om dom växer och blir ätbara snart.
Satte även dom vissna vårliljorna och hoppas att dom kommer tillbaka nästa år på samma ställe.


Fick hjälp av E att sätta potatisarna. Så gullig som vill hjälpa till.

Nu är dom satta, håller alla tummar och tår för att dom ska ta sig och inte dröjer lika länge som dom jag satte förra året. Dock hade jag inte låtit groddar växa på dom jag satte i fjor men dessa hade det, lite i alla fall.

Passade även på att lägga plattorna på plats så att man (förhoppningsvis) slipper rensa så mycket ogräs i gången OCH kan gå förbi lotten utan gummistövlar om man bara ska hämta lite ätbart där ifrån någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela