Cajsa Cedergren

Vad gör jag för fel?

Publicerad 2015-01-25 10:00:37 i Min vardag,

I säkert fyra dagar nu när Ellie ska äta, speciellt frukost, så sitter hon fint på stolen och säger att hon vill ha tex. Gröt. När maten serverats går det ca 2 minuter innan hon blir helt galen, försöker välta mjölk och gröt och allting som står inom hennes räckvidd, helt vild och rabiat, medan hon skriker "NEJ! NEJ! NEJ!.." Hela tiden och börjar slå efter mig eller Mario. 

När man frågar henne vad som är fel eller om hon inte vill ha gröt svarar hon bara "NEJ!" Och frågar man "Är du färdig då?" Då skriker hon bara "NEJ!".

Just nu avbröt jag hennes frukost och ställde in henne på sitt rum och hon skriker "NEJ! NEJ NEJ NEJ NEJ" precis hela tiden och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad det är som är fel!?

Är det någon här som känner igen beteendet eller som kanske kan tro sig vetas vad som pågår i skallen på henne? Är det bara trots? Blir så himla frustrerad av detta alltså. Sitter bara och skakar av ilska i soffan i skrivande stund. Det är så himla oklart för mig vad det är hon vill.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-27 15:25:51

Det är helt klart trots! Värre blir det. Men du får FÖRSÖKA att tänka postivit och tänka att det tillhör hennes utvecklingsfas. Men jag kan säga att jag inte direkt längtar efter 2-3 års trotsen!!!!

Svar: Ja man hoppas att ens barn hoppar över det men så får man bara bita ihop :D
Cajsa Cedergren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Cedergren

Nej, jag är ingen rik morsa med stort intresse för svindyra klockor eller handväskor. Här får ni läsa om vardagen hos en vanlig mamma, med vanliga problem och upplevelser i vardagen. Mitt stora intresse ligger först och främst hos mina barn, sedan har jag lite småprojekt vid sidan av. Att shoppa och hitta dom lite billigare prylarna ligger i min natur och jag delar mer än gärna med mig av mina fynd. Saker jag gillar att göra som ni får läsa om i bloggen förutom vardagen är till exempel baka, odla, sticka, pyssla, shoppa billigt och lite annat smått. Självklart är jag ärlig med inläggen och har även lite tävlingar då och då för er som vill vinna lite nytt till er själva eller barnen. Håll er uppdaterade och följ med i en vanlig mammas vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela